marți, februarie 1

Puiul de salcâm


Am primit un telefon în această dimineaţă de la cineva care dorea să îşi facă propagandă pe internet. Povestea este simplă: vrea să vândă (foarte repede, aproape ieri) un milion şi jumătate de puişori de salcâm. Din felul în care vorbea am înţeles că se aştepta ca să-i facă cineva un site, să-i trântească numărul de telefon, după care să se apuce de încărcat puieţii la camion. Nu sunt sigur dacă nu a luat în calcul şi varianta de a-i trimite prin e-mail, ca să mai economisească la transport.
Am încercat să-i explic câte ceva, atât cât mă pricep şi eu, însă am realizat foarte repede că vorbesc singur. În plus, riscam să le suprim puieţilor una dintre infimele şanse ca un cumpărător să apară din senin, aşa cum numai hazardul ştie să-l scoată din joben.
Concluzia pe care am tras-o eu m-a făcut şi mai trist: nimeni nu îşi mai pune problema să construiască de jos în sus, să crească ceva, să facă din bucăţile cărora singur să le găsească locul, rostul!
Internetul ne fură minţile, zi de zi. Nu mai înţelegem cifrele mici. În timpul acesta, în locul salcâmului lui Moromete nu mai pune nimeni o sămânţă, măcar. Nici măcar Balosu', cu toată disperarea lui. Şi el nu vrea decât să cumpere.
Asa ca m-am hotarat sa protestez: Vand puiet de salcam, pret avantajos!
..........

14 comentarii:

INCERTITUDINI spunea...

Ia lucrurile mai simplu- este un caz.
Sunt și oameni care plantează, alții construiesc - nu vile cât blocul, ci căsuțe, așa , cât să locui o familie.
Este drept, că lumea este într-o veșnică goană, dar stă în puterea fiecăruia să-și facă, totuși, viața așa cum i se potrivește. Nu spun că este ușor..
O zi bună!

Paul spunea...

Eu am deja la vanzare pui de trantor! Si cateva albine pline de lehamite...

Anonim spunea...

e chiar un puiet de salcâm în imagine? că nu mă pricep... dac-aş avea spaţiu, aş planta şi eu unul.

Bibliotecaru spunea...

Poate lui Tatulici, dar mă îndoiesc că va mai avea curând o emisiune de plantat puieţi.

arcadia spunea...

Iau salcamul de la tine daca iei un artar de la mine :D

Cristian Lisandru spunea...

Am citit pe un site, Lumea Satului, un articol scris de Traian Dobre şi chiar că habar nu aveam cum a ajuns salcâmul prin ţara noastră - las aici câteva informaţii, sper să fie OK, fiindcă n-am avut timp să le verific din mai multe surse. Dar când am văzut postarea ta m-a dus gândul la istoria salcâmului (am căutat şi ceva pilde, dar nu am găsit).

"Apariţia salcâmului în ţara noastră este consemnată la începutul anilor 1750, când a fost adus din Franţa şi folosit tot ca plantă ornamentală, în parcuri şi grădini.
Abia după anul 1850, salcâmul a fost utilizat la împădurirea terenurilor nisipoase din sudul Olteniei. Cei care au demarat acel program erau tineri ingineri silvici, care au fost pregătiţi în universităţi din Franţa şi Germania.

„Documentele de arhivă atestă că prima menţiune privind folosirea salcâmului în lucrările de împădurire datează din anul 1852. Atunci, pe domeniile prinţului Ştirbey, din zona Băileşti, au început o serie de lucrări experimentale, vizând fixarea nisipurilor, prin împădurirea cu puieţi din mai multe specii forestiere, cum ar fi dudul, oţetarul, stejarul brumăriu şi pufos, salcâmul, pinul negru şi pinul silvestru, ulmul şi altele."

Sper că nu am fost plictisitor, he, he... Comparaţia cu lumea lui Moromete a fost excelentă. Trăiască Internetul, nu?

acuvio spunea...

Un milion şi jumătate de puieţi de salcâm! Să caute mai bine ce campanii de reîmpădurire se fac în această primăvară.

Virtualkid spunea...

INCERTITUDINI:
Binenteles ca le iau exact asa cum sunt, insa nu pot sa nu remarc graba in care traim... tot mai putin.

Virtualkid spunea...

Paul:
Prietene, ai uitat puiul de nuc!

Virtualkid spunea...

puideblog:
Nu, in imagine nu este pui de salcam. Este o imagine pe care am considerat-o potrivita cu gandurile mele.

Virtualkid spunea...

Bibliotecaru:
Tatulici nu o sa planteze niciodata nimic pe banii lui, el are numai mana pentru luat.

Virtualkid spunea...

Arcadia:
O sa ma consult cu Balosu, sa fiu sigur ca nu ma pacalesti.

Virtualkid spunea...

Cristian Lisandru:
Prietene, iti multumesc. Trebuie sa stii ca ai reusit cu aceasta istorie sa ma lamuresti si mai bine de ce tinea Moromete cu dintii de salcam. Nu cunosteam faptul ca a fost adus atat de tarziu, dar mai ales ca era considerat planta ornamentala.
Multumesc!

Virtualkid spunea...

acuvio:
Nu cred ca este metoda buna. Mai fezabila este cea in care ii cauta pe smecherii care conduc tara, se intelege cu ei, apoi incepe sa incarce (in conturile lor) apoi in camion.

Unde iți trimit depeșă?

Vreau adresa ta de e-mail:

Delivered by FeedBurner