duminică, martie 28

Colivia de aur

Traim din ce in ce mai bine, mai sigur, mai sanatos, mai frumos, mai, mai, mai.... Asta pana in ziua in care, intr-un mod brutal si foarte concis, o sa avem revelatia faptului ca multe dintre "realizarile" noastre ne-au facut mai mult rau decat bine.

Toate produsele care ni se propun sunt cele mai bune. Toate! Zeci si sute de detergenti ne inunda sufrageriile la simpla apasare a unui buton de pe telecomanda. Urmeaza sapunurile, asigurarile, dobanzile ridicol de mici atunci cand ti se propune un credit si de-a dreptul obeze atunci cand esti chemat sa faci un depozit. Si nu se opreste totul aici. Nu, mai vin cohorte de produse, stivuite in calupuri masurate cu exactitate de nanosecunda. La fel se stivuiesc si in mintea ta, prin simpatie. Incepi sa crezi ca ele ajung la tine oricum, chiar si cu televizorul inchis.

De fiecare data cand incep reclamele la televizor, copilul meu se opreste din aproape orice activitate pentru a le urmari. Nu imi pot explica acest lucru, mai ales ca, cel putin teoretic, "subliminalul" este interzis. Exista si lege, cel putin asa stiu. De multe ori ma gandesc la felul in care as putea sa-l protejez, insa, nu stiu daca sant capabil sa dau un raspuns. Iar asta si pentru ca nici renuntarea totala la televizor nu poate sa fie o solutie.

Va invit sa vedeti un film de zece minute pe care eu il percep ca pe o transpunere a reclamei din viata noastra( The Horribly Slow Murderer with the Extremely Inefficient Weapon by Richard Gale). Asta am simtit atunci cand l-am descoperit. In functie de dispozitia de moment, poate sa fie amuzant, enervant, delirant, poate sa fie in orice fel. A! sa nu uit.... si acest film este cel mai bun! Hotarat lucru!

Ati auzit despre "Noaptea devoratorilor de publicitate"? Are un succes enorm.

Reclamele ne urmaresc cu o tenacitate absolut cinica, asa, ca in film.

12 comentarii:

paul spunea...

La un moment dat am crezut ca va pleca, atunci cand i s-a rupt lingurita... Dar va continua sa ne bage rahat pe gat, in fiecare zi, in fiecare luna, in fiecare an, again, again and again...
10 minute interesante. Cati stau pana la sfarsit sa-l vada pe Ginosaji? Cati se duc la Gutza? E doar vorba de rating. Si de multi, multi, multi cretini...

Virtualkid spunea...

...imi pare rau, "lingura" nu se rupe NICIODATA!

Cristian Lisandru spunea...

Da, suntem trecători printr-o societate de consum în care reclama ne va înghiţi pe toţi până la urmă...

Virtualkid spunea...

...pana atunci, insa, o inghitim noi pe ea, in portii mici.

paul spunea...

Mestere, ai scris ca din pacate ai introdus moderarea comentariilor. Nu e nevoie: ignora si sterge urmele de rahat. Asta e tot, idiotii obosesc si ei. Mai greu, dar au si ei o limita. Foloseste moderarea doar cand pleci de acasa pe perioade mai lungi... O parere...

Virtualkid spunea...

plec din ce in ce mai rar.
totusi, imbecilii sant din ce in ce mai multi.
coplesesc orice voinic!

Gabriela Elena spunea...

"Cand un copil vede aceste reclame la televizor, el incepe sa creada ca merita sa ai aceste produse. De aceea marile afaceri sunt familiare cu acest impact asupra copiilor si nu fac decat sa profite de pe urma lui.
Ei isi prezinta produsele la TV iar si iar, de multe ori pe zi si in special in timpul unor programe importante si renumite pentru audienta lor.Copiii vor imediat ca parintii sa le cumpere acele produse. Poate ca televiziunea a devenit cel mai puternic canal de transmitere a publicitatii.Urmarirea unor programe este de-a dreptul enervanta din cauza introducerii acestor anunturi in cadrul tuturor tipurilor de program. Dar copiilor le place sa le priveasca cu atentie si cu mult interes. Uneori citesc aceste anunturi ca pe niste povesti interesante cu personajele lor preferate.Publicitatea este un pericol real pentru multi dar, surprinzator, nu exista nici o iesire din aceasta irosire a timpului, energiei si a banilor."

Acest citat mi s-a parut foarte interesant.
Daca mai vrei, mai poti sa citesti...
http://ro.shvoong.com/books/children-and-youth/1759812-copiii-si-publicitatea-televizata/

noaptebunacopii spunea...

http://noaptebunacopii.wordpress.com/2010/03/29/totul-sau-decat/

Nu ştiu alţii cum sunt, dar eu, când văd şi aud cum, din ce în ce mai mult, este sărăcită limba asta română, îmi vine să urlu. [...]

[...] Nu am avut de spus decât atât.

Şi, ca de fiecare dată, strig “ajutooor!” :

bucurvictor.wordpress.com, calinhera.wordpress.com, daniotil.ro, dianaalzner.blogspot.com,
dmd-familia.blogspot.com,
ganduripentrunoi.wordpress.com
geaninalisandru.wordpress.com
ivanuska.wordpress.com, jumatati.blogspot.com
lia-taraluiaiurea.blogspot.com, linkping.wordpress.com
lisandrulisandru.wordpress.com, mihaibendeac.ro
mtorsan.blogspot.com, paulet.wordpress.com
paulgabor.com, pisicaroz.wordpress.com
relaxare.wordpress.com, shorichitz.blogspot.com
starsgatescopiiimarisimici.blogspot.com
stropidesuflet.wordpress.com, sufletdefemeie.wordpress.com
totuldesprecopii.wordpress.com,
tudorchirila.blogspot.com, vanillamoon.wordpress.com
vorbimromaneste.wordpress.com, zbateri.blogspot.com
poftă de viaţă,
tocana de cuvinte [...]

Virtualkid spunea...

Ne onoreaza prezenta in aceasta lista.

Virtualkid spunea...

Multumesc foarte mult. Articolul este un rationament logic, de bun simt. Poate ca si din acest motiv, nu prea ai ce sa faci.

cruela de vila spunea...

tocmai a fost pe B 1 un documentar despre agesiunea publicitatii (dedicate) asupra copiilor; foarte profesionist facut!ti se ridica paru'n cap! si-ti vine sa arunci televizorul!

Virtualkid spunea...

@cruela de vila:
...din pacate si din vasul de wc iese unul care incearca sa-ti vanda ceva.

Unde iți trimit depeșă?

Vreau adresa ta de e-mail:

Delivered by FeedBurner