vineri, noiembrie 11

Mașini de legendă

Mi se par scumpe, chiar prea scumpe, iar faptul că nu se vând decât însoțite de o revistă mi se pare cinic din moment ce principala țintă este constituită de "grupa mică".
Am bănuit chiar din prima săptămână faptul că prețul promoțional la care a fost lansată această serie nu era decât capcana întinsă copiilor, pentru ca aceștia să se transforme în cei mai eficienți agenți de vânzări ai companiei care a pus pe piață aceste jucării. Cinică abordarea, dar extrem de eficientă. În cazul nostru funcționează ca un ceas elvețian, motiv pentru care am ajuns chiar să-mi pun problema dacă eu aș putea să denunț această practică imorală, în care copilul este asmuțit (acesta este termenul cel mai corect) asupra părinților, bunicilor, unchilor, mătușilor, vecinilor, asupra oricui ar putea să-i ofere ultima apariție a "mașinilor de legendă".





Altfel, ideea este frumoasă. Doar la formă, fondul fiind un putregai aflat la discreția viermilor marketeri. Fără ei societatea s-ar opri în loc și s-ar minuna de propria frumusețe.

13 comentarii:

Radu spunea...

Din pacate trebuie sa te contrazic in ceea ce priveste opinia ta cu privire la aceste "jucarii" ... dupa cum le-ai numit.
Acestea nu se adreseaza deloc "grupei mici" asa cum ai catalogat pe clientii tinta ai acestei colectii, dupa cum se poate observa pe ambalajul acestora este specificat faptul ca se adreseaza persoanelor cu varste de minim 14 ani... ceea ce face ca si tinta acestora sa nu fie chiar deloc "grupa mica". Acestea nu sunt jucarii, sunt menite sa se incadreze in categoria "jucarii pentru oameni mari" care vor fi colectionate nicidecum destinate jocurilor copiilor.
Eu sunt colectionar de asa ceva.. si nu de cateva luni de cand a aparut acesta colectie.. de mai bine de 8 ani.. si credeme ca pretul cestora este chiar unul mic in comparatie cu cat ar trebui sa coste asa ceva... din pacate pentru ca pretul sa fie accesibil buzunarului celor din romania s-a facut de catre producator un rabat la calitate.. ceea ce nu ma bucura nicidecum.
In Romania exista multe persoane in acest moment care colectioneaza asa ceva... din pacate nu asa multe ca si in alte tari.. ceea ce ma face sa cred ca acesta colectie nu va ajunge asa departe ca si in celelalte tari in care a mai fost lansata.. Ungaria sau Polonia.

Virtualkid spunea...

@Radu:
Nu este nici cea mai mica suparare, insa vanzarile se sprijina tocmai pe grupa mica, iar acest lucru l-am vazut cu ochii mei.

Sint impresionat de aceasta pasiune, mai ales ca inteleg ca o faceti cu mare exigenta.

Dan spunea...

Subscriu la cele spuse de Radu.
Aceasta serie se adreseaza in primul rand colectionarilor (mai mult sau mai putin adulti) si este o initiativa pe care unii dintre noi (colectionarii, adica) o apreciem foarte mult, la fel de mult cum apreciem si revista care insoteste macheta, si care dezvaluie aspecte interesante legate de macheta pe care o insoteste.
Ca o cumpara si "grupa mica" este cu totul altceva si, cu siguranta, nu ei constituie grupul tinta.
Imi pare rau ca ai inteles cu totul gresit initiativa celor de la DeAgostini (nu contest ca este o initiativa menita sa le aduca un profit, ceea ce mi se pare corect, ca doar n-or fi vreo fundatie caritabila).

Anonim spunea...

Cred ca cei de la DeA au indus un mesaj subliminal major (bazat probabil si pe reverse psychology) cand au scris pe fiecare macheta Produs pentru Colectionari; Nu este adecvat copiilor sub 14 ani.
Noroc cu tine ca ai descoperit apa calda, ca marketingu' feroce ataca psihologia copchiilor si devalizeaza bugetele unchesilor si matusilor.
Copchile virtual, esti pe dinafara rau cu articolul tau de blog, sfidezi logica si bunul simt. Ceea ce ai vazut tu confirma regula si acel mesaj inscris pe blister, ca machetele nu-s pentru copii si nici pentru comentariile deplasate ale copchiilor virtuali.

Virtualkid spunea...

@Dan:
Sint tentat sa cred ca aveti si un alt interes atunci cand faceti aceste aprecieri. Eu cred ca daca aceasta colectie s-ar fi pus pe piata cu gandul la colectionari, atunci ar fi fost de o alta calitate, iar canalul de distributie nu ar fi fost unul de masa. Brandul pe care l-ati pomenit face marketing pe segmentul "grupei mici" si atat... motiv pentru care va rog sa ma lasati sa cred ca exact acesta este targetul....

Dragos spunea...

Ar fi ideal daca ati intra pe un forum de profil al colectionarilor de machete auto. Acolo ati vedea ca sunt putini cu varste fragede, majoritatea au sau avem) varste de minim 25 de ani (eu am 40 de exemplu). Toate aceste tipuri de colectii (care in tarile vestice apar de ani de zile, in Franta de exemplu sunt aparute pana acum peste 90 de astfel de colectii auto) au ca target principal colectionarii de machete auto, si apoi copiii.

Virtualkid spunea...

@Anonim:
Faptul ca ai dat o astfel de interpretare este alegerea ta, pe care eu o respect. Totusi, eleganta in exprimare nu este facultativa nici macar pentru cineva indignat de lipsa de logica a articolului. Iti doresc sa te ghidezi toata viata ta numai dupa ceea ce scrie pe blister.

In rest, numai bine!

Virtualkid spunea...

@Dragos:
Multumesc pentru sfat, insa trebuie sa va spun ca am facut acest lucru. Mai mult decat atat, respect acest gen de pasiune, motiv pentru care si fiul meu le cumpara cu regularitate.

De aici si pana a ignora niste tehnici de marketing, insa, este o lunga poveste.

Articolul de pe blog nu are ca subiect masinile in miniatura...

Dragos spunea...

"Tehnica de marketing" de care spuneti este aceeasi si la DeAgostini, si la Atlas, si la Hachette si la toti ceilalti care scot astfel de colectii de reviste cu diverse (machete auto, pietre, ceasuri, dvd-uri etc). Personal nu vad nici o problema atata vreme cat mi se spune clar din start cat costa primul numar si cat vor costa celelalte. Si acest aspect este clar specificat si in reclame, si pe primul numar. Mai departe ramane la alegerea clientului daca va cumpara sau nu.

Virtualkid spunea...

@Dragos:

Poate ca filmuletul acesta o sa demonstreze tuturor faptul ca acest articol este doar o umila parere legata de onestitatea celor care folosesc tehnicile marketerilor.
In plus, nu am spus ca ar exista diferente intre felul in care se comporta cei care fac din asta o afacere.

Zamfir de Turda spunea...

Am remarcat şi eu seria. Chiar dacă nu m-am interesat de detalii, coarda nostalgică a vibrat. Trabant, ARO, ... maşinile care erau pe stradă, acum două-trei decenii.

Anonim spunea...

Adevarul este ca "viermilor marketeri" este o exprimare foarte foarte eleganta, de unul care si-a facut studiile cel putin la Cambridge. Tu vii si ne dai noua lectii de moralitate, te lansezi in judecati si nu mai stiu ce alte elucubratii, TU care te ascunzi in spatele unui blog facut in numele copilului tau? Emite judecatile alea in numele tau, sa rada toata lumea de absurditatea ta ... Nu te mai zvarcoli de politicile de pret ale unor edituri (de rahat dupa parerea mea, ca vand marfa foarte slaba calitativ si nu-si respecta promisiunile promotionale) ci gandeste-te la Rosia Montana, la Barlad, la faptul ca virtualkid-ul tau o sa bea apa cu agenti cangerigeni in ea, cu cianuri samd
Nu DeA distruge "patria" noastra, ci Chevron, Eurogold si marile corporatii, care pot strivi sate si orase intregi fara sa dea o explicatie.

Virtualkid spunea...

@Anonim:
Imi asum riscul de a rade de mine unul ca tine, care alege sa arunce cu rahat in ventilator.
Am lucrat in industria Pharma si am vazut atat de multe incat imi vine sa te compatimesc.
In plus, te-as intreba de ce dai atat de multa importanta acestor randuri daca esti convins ca habar n-am pe ce lume ma aflu?

Unde iți trimit depeșă?

Vreau adresa ta de e-mail:

Delivered by FeedBurner