marți, februarie 15

Ciorbică bună

Umblu destul de mult pe bloguri de "papa bun". Sunt puzderie, care mai de care mai sofisticăcioase, mai pretenţioase în a folosi tot felul de ingrediente exotice, minunăţii pe care nu le înţelegem nici după ce luăm în braţe DEX-ul, pe care nici măcar nu visăm că vom ajunge să le vedem vreodată.

Astăzi, după ce am dus copilul la grădiniţă, mi-am luat revanşa şi am făcut o ciorbă de oase cu pete de carne, cu legume şi verdeţuri adevărate, cu borş la fel de adevărat. Cu fiecare zi care trece mâncăm cu tot mai mare lejeritate, aproape cu plăcere, plastic.
Oare de ce nu există un blog de nişă, un blog al ciorbelor banale şi atât?

Vă dau această reţetă în imagini. Singura recomandare este aceea de a gusta tot ceea ce gătiţi, cât mai des. Gustaţi cu gândul la copilul care se va obişnui să mănânce sănătos, diminuând semnificativ riscurile incredibile de care este asediat. Este greu să gătiţi cu drag, cu sare şi verdeţuri, cu bucurie?

Foarte mulţi dintre cei care ajung în situaţii limită sunt tributari alimentaţiei din zilele pe care le trăim, haotică şi plăsticoasă.
De ce am uitat cât de bună poate să fie ciorba de oase, dreasă cu ou şi acrită cu borş?
Astăzi a fost ziua de luptă împotrivă cancerului la copii. Obişnuiţi-i să mănânce sănătos! Este chiar atât de greu?

37 de comentarii:

angi spunea...

Sa va fie de bina asa o ciorbica gustoasa!Cate legume sanatoase!
Azi si noi am avut supica de salata verde,dreasa cu zar de la laptele acrit acasa,in care am fiert cate un ou de la gainusele din batatura.
Sa luptam pentru o mancare sanatoasa!
Datoram acest lucru copiilor nostri.

doctorul spunea...

gata. va angajez pe amindoi promotori pentru blogul meu

Gabriela Elena spunea...

Mi-a placut enorm sugestia ta cu
"un blog al ciorbelor banale şi atât", urmata apoi de imaginile pregatirii ciorbitei.

Grozava tehnica adaugarii oului la final. :)

Iar pentru noi cei care am privit a fost o experienta frumoasa, care ne-a transformat in niste pofticiosi. :lol:

Teodora spunea...

Faină ocupaţie şi preocupare, fain îndemnul final.

elena marin-alexe spunea...

Chiar asa.Pentru copii este foarte importanta mancarea cat mai naturala fara euri....Dar si pentru noi este la fel de buna.Nu prea dam atentie cuvenita hranei zilnice...

Mark spunea...

Ne-ati facut pofta!... Ne serviti si pe noi?..Gatiti impreuna?..
Noi facem destul de des! La haiduc ii plac ciorbitele la nebunie,....ceeace ma incanta!

INCERTITUDINI spunea...

Să nu te sperii, eu pun și măr în ciorbițe! Și un grăunte de usturoi,nu chiar mereu!
Gătesc rar cu borș.Prefer zeama de varză, pregătită în casă, așa că , în ciorbe, pun și câte o foaie- două , tocată.
Pătrunjelul îl adaug în farfurie, rupt, nu tăiat!!Sau leuștean.
Poftă bună!!
p.s. Ai grijă- nu bea apă în timpul mesei- înaine cu 1/2 oră și după..ceva mai târziu.

Anonim spunea...

am 2 nedumeriri: 1. legătura de crenguţe ce e, leuştean? că aia nu mi-am dat seama. 2. ce-a păcătuit, domnule, oul ăla, de-l maltratezi aşa? :)
în rest, toată stima, mi-aţi făcut o poftă... ceea ce vă doresc şi vouă!

Virtualkid spunea...

angi:
Ne bucura vorbele tale si te invidiem pentru batatura pe care o ai si pentru gainusele tale.
Am ales sa scriu acest articol tocmai pentru ca ieri a fost ziua de lupta impotriva cancerului la copii, iar mancarea joaca un rol extraordinar de important.
Poate o sa ajungem sa si gustam, intr-o buna zi, din supica de salata verde,dreasa cu zar de la laptele acrit acasa".

Virtualkid spunea...

doctorul:
Sa vedem care este oferta, ca nu mai suntem foarte accesibili.

Virtualkid spunea...

Gabriela Elena:
Sugestia despre care vorbesti este o mirare a mea, tocmai pentru ca am constat o preocupare obsesiva pentru tot felul de ciudatenii, ori eu cred ca maiestria unui bucatar se vede acolo unde intervine rutina, banalul mancarii pe care o face toata lumea...

Cat despre pofta, poti sa ve inviti sa iti dam o lectie de bucatarie aplicata.

Virtualkid spunea...

Teodora:
Culmea este ca nu este nimic atat de special, insa, ma preocupa destul de mult. Iti multumesc pentru incurajare!

Virtualkid spunea...

Mark:
Ha,ha,ha!
Pentru voi nu este tarziu sa veniti si sa si gustati din ea... deci????

Virtualkid spunea...

INCERTITUDINI:
Eu am nostalgia borsului bunicii mele si a lingurii de lemn cu care invartea in mancare.
Verdeata a fost pusa cu zece, cincisprezece secunde inainte de a stinge focul.
Cu apa nu tine figura mereu, din pacate, insa ma straduiesc sa rezolv si asta.

Virtualkid spunea...

puideblog:
1.Pentru ca in ciorba trebuie sa ajunga doar frunzele maruntite, ne raman tulpinele nefolosite, dar pentru ca nu vreau sa le las nefolosite, pur si simplu le pun la fiert numai pentru gust.
2.Ciorba este mult mai buna si mai aspectoasa daca este dreasa cu ou, mai ales daca faci asta cu grija, folosind separat albusul, separat galbenusul.

Virtualkid spunea...

elena marin-alexe:
Sunt foarte ingrijorat de abundenta de produse conservate, indopate cu tot felul de chimicale. Acesta este motivul pentru care mi se pare foarte important ca un copil sa creasca in acest spirit al placerii de a gati in casa, curat si sanatos.

Chiulica spunea...

Delicios articolul! Un indemn la gatit sanatos. In weekend gatesc dupa reteta ta :)

Cristian Lisandru spunea...

Aoleu, ce mă mai chinuia mama cu ciorba, atunci când eram copil. Nici acum nu sunt un mare fan. Pe vremuri, număram lingurile, mai mult de zece nu mâncam nici dacă se ruga toată familia de mine... Un exemplu negativ, asta am fost din acest punct de vedere.
Poftă mare să aveţi, ştrumfilor!

Virtualkid spunea...

Chiulica:
Ma bucura mult agest gen de reactie, insa, cel mai bine este daca reusesti sa faci asta zilnic...

Virtualkid spunea...

Cristian Lisandru:
Incerc sa-l obisnuiesc asa mai ales pentru ca este foarte sanatos, mai ales daca putem sa facem asta si cu ingrediente "verificate".

Anonim spunea...

da, şi eu dreg ciorba cu ou, dar asta e prima dată când văd asemenea "maşinărie sofisticată", aşa separi gălbenuşul de albuş? are vreun nume chestia aia?

Virtualkid spunea...

puideblog:
"chestia aia" este seringa de dozare de la "nurofen". Cu ajutorul ei reusesc sa iau pe rand albusul, apoi galbenusul, si tot cu ajutorul ei pot sa obtin firicelele subtiri din ciorba pentru ca pot sa injectez continutul in ciorba fierbinte.
Adevarata stiinta si dresul ciorbei, nu alta!

Anonim spunea...

:))) râd ca proasta singură acum. îmi sar degetele pe tastatură. OK, mulţumesc de lămuriri. Da, chiar că-i ştiinţă, şi uite aşa se îmbină medicina cu gastronomia într-un mod ingenios şi util. vorba aia, cap să ai că mintea vine după... (la mine chiar prea după, se pare)

Paul "za shogor" spunea...

Tine bine minte ce ai facut azi, inregistreaza reteta asta pe undeva si spune-i lui Stefan ca veti avea un nebun la masa cand voi veni acasa...

Virtualkid spunea...

puideblog:
Nimic din ceea ce se vede acolo nu tine decat de placerea de a gati frumos, gustos, fara ca asta sa devina un scop in sine.

Virtualkid spunea...

Mentorului nostru:
Sa stii ca mai exista si varianta in care venim sa te invatam cum sa faci asa singur, cu maxima placere...
Pe de alta parte, daca te hotarasti sa vii, te asigur ca avem si alte bunatati cu care sa te surprindem.

arcadia spunea...

Nu m-am împrietenit foarte tare cu borşul, dar cu ciorba ta mi-ai făcut poftă de korhely leves, aşa că mâine prestez ciorba asta care se acreşte cu zeamă de varză :D

Toate bune!

Virtualkid spunea...

Cu putin noroc, venim pe 6 martie la Brasov, cu Chinezu, ocazie cu care suntem gata sa iti demonstram ca in realitate este cu mult mai buna decat ceea ce iti inspira fotografiile.

arcadia spunea...

Fotografiile imi inspiră numai "de bine", dar ştii cum e cu obiceiurile... :D

Să mă anunţaţi din timp când sosiţi şă-mi eliberez agenda :)

Virtualkid spunea...

arcadia:
Nu iti face griji, agenda nu o punem in ciorba.

silavaracald spunea...

Da, măi, ideal ar fi s-o faci zilnic?
Dar când oare?
Sunt zile când nu mai apuc nici să mănânc, darmite să mai și gătesc. :(

Virtualkid spunea...

silavaracald:
Ciorba este mai buna dupa ce se mai si rodeaza, adica de a doua zi dupa ce este gatita.
Daca vrei, depunem un CV pentru un post de bucatar la tine acasa....

Mika spunea...

Foarte bine arata .Imi place sa gatesc si ca si tine ,imi place sa am multe legume in ciorbica.
Pot sa-ti dau o sugestie ?
Cand pui borsul in ciorbica,incearca sa-i dai doua clocote separat si apoi toarna-l in ciorbica,iar cu ou dregi la sfarsit.Incearca o sa-ti placa.
Si da ,iti dau dreptate cu mancarea gustata cand o faci .

Virtualkid spunea...

Mika:
Folosim doua, trei oale simultam tocmai pentru ca nu punem nimic rece peste cald... nici macar atunci cand spumam carnea, iar oul il punem la sfarsit, separat albus, separat galbenus.

Zazuza spunea...

stii ca dupa ce am citit postarea asta m-au apucat mustrarile de constiinta. noi mancam mult prea putine supe/ciorbe. in rest, gatim cat se poate de natural, sau cat ne permit producatorii de alimente. nu am sa inteleg de ce multi folosesc prafurile alea la punga, cand gustul vine din ceapa, din legume in general. si ce idee minunata cea legata de un blog al ciorbelor...

Virtualkid spunea...

@zazuza:
Mai mult decat atat, noi avem sansa ca majoritatea ingredientelor sa le avem din gradina bunicilor de la Idrifaia.

Ramona Alina spunea...

Asa e, sotul meu adorã ciorba, pur si simplu normalã cu muulte verdeturi, iar eu o pregãtesc cel putin odatã pe sãptãmânã:) o zi bunã

Unde iți trimit depeșă?

Vreau adresa ta de e-mail:

Delivered by FeedBurner