sâmbătă, mai 15

Micul print si Florian Pittis la “recycle bin”


Am cautat vorbele cu care se pot descrie sentimentele contradictorii pe care le-am resimtit atunci cand am descoperit o postare despre “Micul print”, la pachet cu niste comentarii aproape revoltatoare. Posesorul blogului, cel mai probabil un tanar (indraznesc eu sa spun aflat in tendinte, adica unisex), indemna propriii cititori sa faca un efort si sa-l asculte pe Florian Pittis, adica pe “Motu”, spunand aceasta poveste. I se parea ca a gasit ceva!

Comentariile, de o constructie atat de plata si de limitata, m-au facut sa ma gandesc la faptul ca si putinii care reusesc sa mai iasa din marasmul metodelor educative reformate pana la ruinare completa, chiar si acestia sunt trasi inapoi de prototipul “omului nou”. Da, pentru ca daca cineva indrazneste sa recomande asa ceva, este anacronic. Chiar si o carte subtire, scrisa si pentru “mici”, dar si pentru “mari”, poate sa dea frisoane. In timpul in care ai putea sa o citesti pare mai utila o vizita la “mall”.

M-a durut mult si ignoranta cu care vorbeau despre un om valoros. Ma gandesc ca, daca ar avea doua minute, ar fi bine sa-l asculte (de doua ori!). La ei nu a mai reusit sa ajunga! Da, nu a reusit sa le faca pe toate cele pentru care avea har, iar cei ale caror comentarii le-am citit eu... ei sunt pedeapsa!

Raspunsu-i, prieteni, “vanare de vant”! . Peste putin timp, or sa ne reprezinte si or sa ne conduca!

17 comentarii:

kokoriko spunea...

exista diverse grade de alfabetizare

faptul ca deosebesti literele
nu inseamna ca esti cititor

iar imprejurarea ca poti citi cursiv
nu te face neaparat intelept

cati spunea...

Cand am venit prima data aici la tine, m-ai intampinat cu Nicu Alifantis. M-am simtit ca acasa. Si nu pentru ca el este brailean, ci pentru linistea sufleteasca pe care mi-o da muzica folck. E o muzica sincera, pe care o canti sau nu, nu trebuie sa fii imbracat nu stiu cum ca sa ai priza la public, nu o poti prelucra cu efecte in studio. Muzica folk a avut perioada ei de decader dupa '89, dar de cativa ani, incet dar sigur, incepe sa isi revina. Iar publicul prezent in festivalurile folck vorbeste de la sine. Sunt multi tineri in sala. Sunt multi tineri pe scena. E o reala placere pentru mine sa vad generatia dinaintea noastra, pe noi si generatia de dupa noi cantand la unison. Pentru ca, la urma urmei, "Nu conteaza cat de lung ai parul. Important e cat si cum gandesti".

cati spunea...

* decadere

Adele spunea...

Vezi tu, jocul devine din ce în ce mai greu! :(
Să ne rugăm, aşadar, pentru copiii noştri, pe care îi educăm să fie "altfel" decât gloata - şi-mi asum proprietatea termenilor, a afirmaţiei - să nu fie îngenuncheaţi de ea, să nu capituleze...

Erys spunea...

wow...mda, ai dreptate, raspunsul este deprimant...eu iti multumesc pentru aducerea aminte a lui Motu'...m-a incantat ca de fiecare data cand il ascult.

Cristian Lisandru spunea...

"M-a durut mult si ignoranta cu care vorbeau despre un om valoros"...

Din nefericire,oamenii valoroşi - chiar şi în condiţia tragicăa dispariţiei lor - sunt trataţi cu fundul, scuze pentru expresie, pe aceste meleaguri. Şi ne mai întrebăm de ce nu merge totul aşa cum ar trebui... O zi bună să aveţi!

g.cojocaru spunea...

chiar daca m-a crescut tata pe muzica (inclusiv concerte) celor de la phoenix, pasarea colibri... cu pittis, mai exact cu vocea lui pot spune ca am avut de mica o relatie mai aparte, si aici ma incadrez in categoria ignorantilor despre care vorbesti: pana pe la 13 ani, vocea lui ma adormea in maxim 10 minute, atunci cand il auzeam la teleenciclopedia. :) ... dar chiar nu am auzit in viata mea o voce mai dulce si mai cu har decat a lui... spre disperarea parintilor ca le ramane copilul neculturalizat! :)

elena marin-alexe spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
elena marin-alexe spunea...

Raspunsu-i, prieteni, “vanare de vant”! Raspunsu-i vanare de vant...
Cred ca Motu a avut timp pentru toate generatiile in blugi, dar unii au ignorat spiritul, in favoarea unor preocupari mai putin elevate si ...sub nivel.
Regret, dar nu am o parere foarte buna despre aceasta generatie de tineri si asta nu din vina mea.
Felicitari pt. postare.

silavaracald spunea...

Hai să nu arucăm cu pietre în "generaţia de azi", că nu e o generaţie spontanee, ci născută, crescută şi educată tot de noi.
Să vedem mai bine unde am greşit, şi să încercăm să nu mai repetăm greşelile.

anamariadeleanu spunea...

acum, desi [nu ] e tirziu, va trimit un gind-cuvint de-al Micului Print:' nu cunoastem decit ceea ce imblinzim; acum oamenii nu mai au timpsa cunoasca nimic'

eu mai am rabdare si inca astept scrisoarea ta, Stefan...
[cu timpul, nu prea stiu cum am sa ma impac...]

Zenna spunea...

Acesta este nivelul de "cultură" la care se află din ce în ce mai mulţi... trist.

Florian Pittiş va rămâne în sufletele noastre, ale celor care ştim să-l apreciem şi să-l iubim...
Ce a lăsat în urmă este artă şi mult suflet.

acuvio spunea...

vocile cu "păcăniturile" vinilului îţi răscolesc trăirile.

Anonim spunea...

Te consumi. Din pacate inutil... Ceilalti nu vor realiza absolut nimic. Poate doar cel mic, al tau... Fa totul doar pentru el!

Virtualkid spunea...

kokorico:
Dupa cum nici faptul ca esti intelept nu conduce in mod axiomatic si spre conditia bunului simt.

cati:
Chiar zilele trecute am primit un mail de la domnul Alifantis, cel pe care, din cand in cand, il punem sa le cante celor doi melci(adevarati) care traiesc cu noi in casa. Pur si simplu, spunea ca este bucuros atunci cand reuseste sa ajute cu ceva. Speranta mea este ca si copilul meu sa aiba revelatia Ion Barbu, capitol la care Nicu Alifantis este "pofesor", cu al sau "Dupa melci".

noaptebunacopii:
Nu capitulam, insa trebuie sa facem vorbire despre....

Erys: Noi il iubim pe Motu, eu pentru ca m-a facut sa iubesc "Teleenciclopedia", copilul pentru ca este "cel mai frumos din orasul acesta".

Cristian Lisandru:
Poate ca si aceasta ar putea sa fie o explicatie a faptului ca merge totul asa cum merge.

g.cojocaru:
Vocea lui este cu atat mai calda si mai linistitoare cu cat mai pui la socoteala si faptul ca tocmai dictia l-a facut sa mai astepte pana sa intre la IATC. Este o poveste despre tenacitate in privinta urmaririi harului.

elena marin-alexe:
Multumesc pentru cuvintele frumoase! Sper sa fie pe deplin meritate!
Cat despre generatia actuala, poate ca nu stim noi unde sa cautam. Poate! Este o abordare putin mai optimista.

silavaracald:
Nu ne razboim cu nimeni. Doar observam intamplari, ca sa putem sa corectam la noi ceea ce nu ne place la altii.

anamaria:
Nu am uitat! Tocmai pentru ca vrem sa imblanzim cu temeinicie alfabetul, o sa mai asteptam pana o sa ne onoram promisiunea. Oricum, ai tot timpul un gand bun, la noi, oricand ai tu nevoie mai mult.

Zenna:
si a mai lasat si www.radio3net.ro
prin care mai traieste si acum!

Acolo il gasim, atunci cand ne ajunge dorul.

acuvio: Un lucru foarte trist este si acela ca nu prea mai ai cum sa pastrezi in buna stare de functionare a unui pick-up, deoarece nu prea mai ai de unde sa cumperi piese de schimb.

mii de vorbe:
Nu, nu ma consum! Observ si vorbesc despre asta.

Gabriela Elena spunea...

Daca fiecare familie ar avea grija de copii, din toate punctele de vedere, nu numai material, rezultatele nu ar fi cele pe care le vedem si ne ingrozim.
Nici mie nu imi place ceea ce vad in randurile colegilor mei...si nu exista acea diferenta dintre generatii, ca sa spunem ca acesta ar fi motivul.

Virtualkid spunea...

Gabriela Elena:
Imi place sa constat ca nu este pierdut chiar totul! Tu esti unul dintre exemplele care demonstreaza asta!

Unde iți trimit depeșă?

Vreau adresa ta de e-mail:

Delivered by FeedBurner