luni, februarie 20

Încă un Darth Vader intră în StarWars


Am mari probleme în a alege canalele care difuzează desene animate, mai ales din cauza violenței incredibile care își găsește loc pe aceste posturi TV. Aproape de fiecare dată sfârșesc prin a-mi pune aceleași întrebări: Oare cei care fac parte din echipele editoriale ale acestor televiziuni au copii? Oare i-ar lăsa să vadă nenumăratele filme ultraviolente pe care ei le introduc în grila de programe? Inconștiența cu care promovează violența îi face ca măcar din când în când să tresară din letargia propriei conștiințe? Au auzit măcar o singură dată în viață că, în special în cazul copiilor, "ești ceea ce vezi". Se numește mimetism!


Nu am uitat nici acum emoția cu care am văzut pentru prima dată Star Wars, într-o sală arhiplină a cinematografului Central din Galați. Eram mai toți copii de pe scara blocului nostru, plecați în grup dintr-o margine a orașului că să vedem cu ochii noștri de ce era Vader atât de periculos, dar mai ales dacă Lucas avea să-l învingă cu sabia cu laser. În treacăt fie spus, nu știam ce este acela un laser, însă cu toții visam să avem și noi o asemenea spadă.

Stau uneori și privesc desenele animate pe care fiul meu le urmărește cu sufletul la gură, numind fără greșeală până și cele mai nesemnificative personaje. De multe ori este iritat că nu pot și eu să îi recunosc și mă privește (deja) cu înțelegere. Mie însă mi se arată, iar și iar, Darth Vader, mai impasibil decât sunt eu la violența gratuită din aceste nesfârșite Star Wars.

2 comentarii:

angi spunea...

Noi cei mai mici suntem Transformeri,adica am mai prins o generatie de roboti.:)La aceeasi varsta si cel mare era Optimus,acum cel mic joaca acest rol.
Sa fie si Stefan un luptator al dreptatii,chiar daca acum ii e mult mai usor sa-i nimiceasca pe cei rai.

Virtualkid spunea...

@angi:
Si la noi Magatron si Optimus fac legea, deocamdata.

Unde iți trimit depeșă?

Vreau adresa ta de e-mail:

Delivered by FeedBurner