duminică, aprilie 3

Cade seara peste măr

Sunt multe locuri minunate, binecuvântate de Dumnezeu şi innobilate de trecerea oamenilor, mai ales cei simpli şi curaţi, adevăraţi sfinţi fără vreo şansă la canonizare.
Trăiesc cu amintirea casei bunicilor mei şi a bradului pe care l-a plantat mama mea chiar în fata ei. Acum câteva zile am aflat că este şi acum la locul lui, la fel de falnic. Nimic nu mai este al nostru, al familiei, însă amintirile le ducem cu noi, cei care nu ne-am săvârşit din această viaţă.


Pentru copilul meu casa de la Chiraftei nu poate să fie decât o poveste, însă am să fac tot posibilul să fie cât mai concretă şi adevărată. Acolo sunt toţi cei care l-au aşteptat ca pe un mântuitor, în zadar pentru ei.

În schimb, atât timp cât va trăi, va păstra în minte imaginea casei de pe unul dintre dealurile Tarnavei, amurgul pe unul dintre dealurile din Idrifaia. Aici vor aştepta cei din familia lui pe cel care o să le ducă numele mai departe, fiul lui, nepotul, stranepotul... totul in jurul mărului pe care tatăl său l-a plantat atunci când s-a născut. Mărul, chiar el o să-l facă să-i fie dor de acasă.

7 comentarii:

gabriela spunea...

Frumoasa postare. Adultii identifica locurile frumoase din copilarie, raportandu-le la casa bunicilor. Acolo totul e o poveste, bunicii sunt blanzi, rabdatori, protectori pentru ca nepotii sunt centrul universului lor. Bunicii sunt mereu acolo, chiar si atunci cand ei au disparut din aceasta lume. Sunt umbrele acelea calde si diafane care te mangaie si care iti trezesc in minte arome din anii de demult.

Anonim spunea...

aaaa...frumusel rau marul ala...:))
spus cu mare drag.

Borș Elisabeta Edit spunea...

Frumoase vorbe...amintesc de copilarie.Foarte interesant blogul...o sa mai revin ...pare ca seamana si cu copilaria mea.Imi place Ardealul si nimic nu se compara cu aceasta zona.
Edit
http://infoproiect.blogspot.com/

Virtualkid spunea...

@gabriela:
Multumesc pentru apreciere!
Sunt locuri foarte importante pentru mine, locuri de care ma leaga amintiri foarte dragi, asa cum as vrea sa i se intample si copilului.
As vrea sa aiba "o volanta", ceva care sa-i dea echilibru.

@scorpio72:
Este "pomul cu merele de aur".

Virtualkid spunea...

Edit:
Fiecare om simte ceva foarte special atunci cand se afla in locurile pe care le-a cunoscut si indragit in copilarie.
Oricand ai sa doresti, "casa piticului" iti este deschisa.

georgiana spunea...

te-ai tuns?

Virtualkid spunea...

@georgiana:
Cum sa ma tund?
Fotografia este de acum trei ani.

Unde iți trimit depeșă?

Vreau adresa ta de e-mail:

Delivered by FeedBurner