luni, iunie 20

Şerpaş pe cărările închise

Am mers adesea pe cărări încurcate, care nu păreau să ducă nicăieri, care mergeau spre desişuri greu de pătruns şi care se întretăiau cu altele şi mai tenebroase, pe care nici lumina nu reuşea să le pătrundă.

Dintre multele cărări pe care am rătăcit, unele au fost dragi sufletului meu şi le-am străbătut cu inima împăcată, cu sufletul deschis. Multe dintre ele mi-au lipsit din prima clipă în care le-am pierdut, iar unele îmi provoacă o durere aproape fizică atunci când le caut, fie şi numai cu gândul.

Mai puţine sunt acelea pe lângă care se întâmplă să mai ajung uneori, să le zăresc atât de aproape şi atât de cunoscute. Şi chiar dacă ar ajunge doar un pas, iar ele m-ar chema asemeni sirenelor care îl ademeneau pe Ulysse, cărările acestea rămân închise tocmai datorită amintirilor a căror strălucire nu aş vrea să o pierd.

Asemeni unor globuri din pomul de iarnă, amintirile acestea stau rânduite în mintea mea, fragile şi puţin prăfuite. Eu trec pe lângă cărările închise privindu-le ca pe nişte nestemate ale căror valoare doar eu o înţeleg.

Fotografia aceasta este făcută de către fiul meu, cel care închide aproape toate cărările mele în timp ce deschide propriile cărări. Pe o parte dintre ele încep să le cunosc şi eu, alături de el, simplu şerpaş al ascensiunii sale.

3 comentarii:

Cristian Lisandru spunea...

Un titlu bine ales. Şi un pasaj pe care doresc să îl scot în evidenţă:

"Asemeni unor globuri din pomul de iarnă, amintirile acestea stau rânduite în mintea mea, fragile şi puţin prăfuite. Eu trec pe lângă cărările închise privindu-le ca pe nişte nestemate ale căror valoare doar eu o înţeleg."
E foarte adevărat - amintirile sunt (numai pentru posesorii lor) ca nişte nestemate...

Gânduri bune la ceas de seară pentru voi!

Anonim spunea...

Toţi avem un cufăr în care depunem amintirile, frumoase sau mai puţin frumoase. Îmi place se reţin frumosul, să trăiesc prezentul şi să-mi accept viitorul, indiferent care şi cum va fi.

Zile pline de frumos, ţie şi celor dragi sufletuli tău!

Virtualkid spunea...

@Cristian Lisandru:

Imi face mare placere sa aflu ca ai citit cu placere. Pentru mine conteaza asta.

@geaninalisandru:

Aici este unul dintre cele mai de pret cufere. Din pacate insa, foarte multe dintre povestile copilariei copilului nu mai reusesc sa ajunga aici din lipsa cronica de timp.

Unde iți trimit depeșă?

Vreau adresa ta de e-mail:

Delivered by FeedBurner